کار در ارتفاع و نماشویی ساختمان

خدمات کار در ارتفاع راپل ، نماشویی و پیچ رولپلاک نما

021 22903297 0912 6888569 دسترسی سریع به تمام نقاط

راهکارهای حرفه ای برای شستشوی نمای ساختمان شما

شستشوی نما یکی از خدمات نظافتی نما با راپل محسوب می شود نماشویی آپارتمان یا نماشوری ساختمان به منظور پاکسازی و زیباسازی نما انجام می شود.

شستشوی نما

نوشته شده توسط : مدیر سایت شنبه 24 مرداد 1399

اشتراک گذاری :

شستشوی نما یکی از خدمات نظافتی نما محسوب می شود نماشویی آپارتمان یا شست و شوی نمای ساختمان به منظور پاکسازی و زیباسازی نما انجام می شود اینکار باید توسط افراد ماهر انجام شود.

علت شستشوی نما

در هوا آلاینده هایی از جمله دود کارخانه ها، دود وسایل نقلیه، باران های غبار آلود و… وجود دارد که همه این عوامل دست به دست همدیگر می دهند و باعث می شوند حاله از سیاهی ها و چرکین بودن نما بر ساختمان کشیده شود که تصویر منزل شما را غم انگیز و کثیف نشان می دهد. این آلودگی ها رفته رفته به نمای شما نفوذ می کند و مهم نیست جنس نمای شما از چه متریالی است، در این مقاله قصد داریم شستشوی نما را بیشتر برای شما شرح دهیم.

ساختمان های نوساز نیاز به شستشو نما دارند؟

در ساختمان هایی که به مراحل پایانی ساخت خود نزدیک می شوند، به علت های مختلف که مهم ترین آنها سنگ کاری نما و یا برش کاری سنگ ها در محیط آپارتمان و یا در پارکینگ صورت می گیرد غبارهای حاصل از آنها بر روی سطوح ریزو درشت نفوذ می کند و می ماند و در پایان موجب کدر شدن نماهای نصب شده می شود. عامل اصلی دیگر که موجب کثیفی نما می شود به علت نداشتن سلیقه نظافت بعضی از نصاب ها که وقتی ملات آبکی را به پشت سنگ نما می ریزند مقداری از این ملات قطعا به بیرون نمای ساختمان درز می کند که بعد از خشک شدن چهره ساختمان را زشت می کند، به همین جهت باید مشکل خود را با نماشویی در میان بگذارید.

شستشوی نمای ساختمان های قدیمی

نوع بعدی آپارتمان های قدیمی است که مدت زمان زیادی از ساخت آنها می گذرد و هیچوقت نظافتی برخود ندیده اند، و همین امر باعث شده رنگ سنگ ها کاملا تغییر کند، پیشنهاد ما به شما برای رفع این موضوع استفاده ازدستگاه واترجت دویستو بیست و مواد مخصوص است.

نماشویی ساختمان های شیشه ای

ساختمان های شیشه ای از ایمنی بالاتری نسبت به بقیه نماهای دیگر دارند، از ویژگی های خوبی از جمله تابش نور کامل به محیط داخلی ساختمان و نوع های مختلف آن زیبایی منحصر به فرد خود را دارند، در مقابل معایبی نیز دارند؛ مانند: خیلی زود کثیف می شوند مخصوصا در فصل پاییز و زمستان در حین بارندگی و باقی ماندن لکه های بارش و خشک شدن آن که بصورت لکه لکه باقی می ماند، شستشوی نمای شیشه ای هر 3 ماه یک بار باید انجام شود. نماشویی شیشه را به طور مفصل در این لینک > نماشویی شیشه ببینید.

نماشویی ساختمان با نماهای کامپوزیتی

آپارتمان هایی که جنس نمای آنها از شاسی کشی و ورق های کامپوزیتی ساخته شده است، بخصوص آنهایی که در مرکز شهر و محل های پر تردد مانند خیابان ها قرار دارند بسیار در معرض دود و آلودگی هوا هستند.

انواع روش های شستشوی نما

  1. نماشویی با استفاده از داربست که روش سنتی و قدیمی است ولی به نوبه خود امروزه کاربرد دارد.
  2. شستشوی نما با استفاده از طناب یا راپل: نماشوری با راپل دارای ایمنی بالاتر و کیفیت بهتر نسبت به داربست است، زیرا در این روش از ابزار آلات مدرن و پیشرفته استفاده می شود که خود باعث تسریع در روند اتمام کار دارد و همچنین مزاحمتی برای عابران پیاده یا بقیه همسایه ها ندارد.

برای شستشوی نما از چه نوع ابزارهایی استفاده می شود؟

سه روش برای شستشوی نما وجود دارد که عبارت اند از آبی، سمباده ای و شیمیایی.
روش سمباده ای روشی است که به آن سایشی نیز گفته می شود مانند سند بلاست که جزئی از لایه سطحی سنگ برداشته می شود یا به اصطلاح لایه برداری صورت می گیرد، در این روش ممکن است مواد اصلی تشکیل دهنده سنگ از بین رود پس نیازمند دقت و ظرافت خاصی است. ما با توجه به تجربه و توصییه متخصصین این زمینه روش سمباده ای را توصییه نمی کنیم، بنابراین شست و شوی نما بوسیله فشار آب راه حلی کاربردی برای تمیزی و درخشش ساختمان شماست.

شستشو نما با استفاده از دستگاه واترجت یا کارواش

نماشوری با استفاده از دستگاه واترجت یا کارواش: این دستگاه دارای قطعات قدرتمندی در نظافت نما می باشد که با فشار و پاشیدن آب شهری بر هر سطوح پست و هموار قادر به بردن هر نوع لکه و جرم است. طرز کار این دستگاه به این صورت است که فشار آب معمولی شیر آب را توسط موتور قوی خود به دویست و بیست بار در ثانیه تبدیل می کند.

شستن نما با استفاده از دستگاه واتر سندبلاست

نماشویی با استفاده از دستگاه واتر سند بلاست: سند بلاست برای سطوحی که دارای آلودگی و جرم زیادی هستند کاربرد دارد، این سطوح جرمی با استفاده از روش های سنتی یا واتر جت رفع نمی شوند. برای نماهایی از جنس زبر و بافت دار از سیلیس با دانه بندی شکری استفاده می شود.

نظافت و تمیزی نمای شیشه ای با روش شستشوی دستی ابر و طی

تمیز کردن نماهای شیشه ای با روش دستی ابر و طی: این نوع شستشوی نما مخصوص نماهایی می باشند که سطوح صیقلی و درخشان دارند, مانند نمای شیشه ای یا فریم و نمای کامپوزیت و… در ابتدا سطح شیشه ای شبکه بندی و شاسی کشی می شود، سپس با استفاده از لاستیک ها چسب پلی اورتان در اطراف فریم قرار داده می شود که باعث می شود نما کاملا ایزوله شود. نمای فریم یکی از پرکاربردترین نماهای ساختمان بین مهندسین طراحی، به دلیل طراحی زیبا و سبک بودن آن است.

پاک کردن سنگ نما با استفاده از اسید شویی

شستشو نما با استفاده از اسید شویی: در این روش از مواد شیمیایی برای رفع آلودگی ها و لکه هایی که بر سطح نما رسوب کرده است استفاده می شود تا آنها را حل کند در ادامه به راحتی از سطح تمیز می شوند. آن مواد شیمیایی شامل پاک کننده های قلیایی، حلال های ارگانیک و پاک کننده های اسیدی و شوینده های بدون کف هستند.

برای ایمنی و ضد آب کردن سنگ نما بعد از نظافت از چه متریالی باید استفاده کرد؟

بعد از اتمام نظافت و شستشوی نما از مواد نانو جت برای محافظت از کیفیت سنگ استفاده می شود و یک لایه کاربردی حفاظتی غیر قابل نفوذ تلقی می شود.
مواد نانو دارای خصوصیات مفیدی از جمله عدم نفوذ آب و رطوبت بر عمق مصالح پشت سنگ می باشد، این کار مهم سنگ نما را از برخورد باران های آلوده، باران اسیدی و برف در امان نگه می دارد؛ همچنین از این مواد برای سنگ های صیقلی جهت شوره زدن و هر نوع آلودگی مقاوم می کند همچنین به راحتی قابل شستشو می شود.

0912 6888569 تماس بگیرید تماس بگیرید