کار در ارتفاع و نماشویی ساختمان

خدمات کار در ارتفاع راپل ، نماشویی و پیچ رولپلاک نما

021 22903297 0912 6888569 دسترسی سریع به تمام نقاط

پیچ کردن سنگ نما را برای افزایش مقاومت و ایمنی کردن ساختمان جدی بگیرید.

پیچ کردن سنگ نما برای محکم کردن نمای ساختمان در برابر زلزله سیل طوفان و گذر عمر ساختمان صورت می گیرد خدمات راپل و کار با طناب 09126888569

پیچ کردن سنگ نما

نوشته شده توسط : مدیر سایت شنبه 14 شهریور 1399

اشتراک گذاری :

پیچ کردن سنگ نما ساختمان را در این مقاله برای شما شرح خواهیم داد؛ لطفا همراه ما باشید.

پیچ کردن سنگ نما با استفاده از چه ابزاری انجام می شود؟

شاید شما هم به تازگی افرادی را دیده اید که با طناب از ساختمان آویزان شده اند که اصطلاحا به آن راپل یا طناب گفته می شود.استفاده از طناب در کارهایی که به ساختمان مربوط می شود تنوع زیادی دارد از جمله نماشویی با راپل، پیچ کردن سنگ نما با راپل، گند زدایی ساختمان و… یکی از نگرانی ها در مورد نماهایی که صورت می گیرد وجود دارد این است که ممکن است قطعات نصب شده نما سقوط کنن و موجب آسیب عابران پیاده و خسارت به ماشین های پارک شده بزند.

در این جا با سوالاتی مواجه می شوید که ما از قبل آن را پیش بینی کرده و پاسخ مناسبی به آن داده ایم.

دلایل ریزش سنگ نما چیست؟

چند دلیل و نشانه برای ریزش سنگ نما وجود دارد که ما در ادامه به آنها اشاره کرده ایم. حال با این سوال مواجه می شویم؛ چه زمانی سنگ نما بیشتر از ساختمان جدا می شود؟ با توجه به تجربه ما طی سال های پی در پی، یکی از عمده ترین عوامل بارندگی های پاییزی، زمستانی و همچنین طوفان های شدید و زلزله بیشترین ریزش سنگ نما را در پی داشته است. مطمئنا می دانید حادثه هیچگاه خبر نمی کند و ممکن است یک لحظه غفلت باعث مرگ یک انسان شود، پس هرچه سریعتر به پیچ کردن سنگ نما بپردازید.

اسکوپ سنگ نما چیست؟

امروزه با توجه به بزرگ شدن آپارتمان ها و مرتفع شدن ساختمان ها دیگر داربست زدن هزینه بردار و غیر ایمنی تلقی می شود، از این رو پیچ کردن سنگ نما با استفاده از راپل امری ضروری به حساب می آید که به آن اسکوپ سنگ نما نیز گفته می شود.

همچنین در ساختمان های قدیمی سنگ های کوچک و یا بزرگ در شکل ظاهری آن ها ساخته شده است به دلیل گذشته زمان های پی در پی به تدریج فرسوده و رسوبی شده اند که این آلودگی ها و رسوب ها به تدریج روی متریال سنگ نما تأثیر گذاشته و موجب سقوط آنها می شود.

برای پیچ کردن سنگ نما ابعاد پیچ ها باید در چه اندازه باشد

 از انواع پیچ برای نگه داشتن سنگ نما نصب شده استفاده می شود که با توجه به سایز های مختلف و با توجه به طول و ضخامت پیچ، همچنین ضخامت سنگ و ملات پشت آن مورد انتخاب قرار می گیرند. به عنوان مثال برای سنگ هایی که ضخامت آنها دو سانتی متر می باشد از یک پیچ شش سانتی که قادر به فرو رفتن راحت در سنگ نما است بکار می رود و برای سنگ هایی که ضخامت آن ها سه و نیم تا ۴ سانتی متر است از پیچ ۸ سانتی مناسب استفاده می شود. متناسب با افزایش ضخامت پیچ سایز مته جهت سوراخ کاری هم به نسبت آن زیادتر می شود.

به عنوان مثال برای پیچ ۶ سانتی با ضخامت ۵ میلیمتر مته هفت سانتی متری مناسب است ولی باید توجه داشت که اگر ابعاد سنگ کوچک است از مته با سایز کمتر استفاده شود، چون ممکن است در حین انجام عملیات سنگ ترک خورده یا شکسته شود.

همچنین در پوشش هایی که بر روی دیواره پشت بام نصب شده نیز باید پیچ رولپلاک شود تا در مقابل حوادث طبیعی مانند طوفان صاعقه یا زلزله کنده نشود.

پیچ چقدر می تواند سنگینی بار را تحمل کند؟

هنگام پیچ کردن سنگ نما که سنگ ها پیچ رولپلاک می شوند مثل این می ماند که به نوعی سنگ ها را اسکوپ کرده باشیم در واقع به نوعی از تحرک سنگ به سمت جلو جلوگیری کرده ایم. وزن سنگ ها هم معمولاً بر روی یکدیگر است و در نهایت به تکیه گاه اصلی خود که زمین است منتقل می شود؛ به هر حال مقاومت این نوع از پیچ که برای مقاوم سازی نمای ساختمان از آن استفاده می شود توسط متخصصان در آزمایشگاه های معتبر تست ممان اینرسی شده است حتی اگر در صورتی که سنگ به دلایلی جدا شود، پیچ ها وزن سنگ را به خوبی تحمل می کنند و مانع از جدا شدن آن می شوند.

پیچ ها از یکدیگر چقدر فاصله دارند؟    

در پیچ کردن سنگ نما برای محکم کردن نمای ساختمان فاصله سوراخ های ایجاد شده باید به طور دقیق از یکدیگر محاسبه شوند زیرا تعداد بیش از حد آنها در شکل ظاهری نما مناسب نیست و تعداد کم آن نیز در مقاومت آن تاثیر بسیاری دارد؛ پس بنابراین تعداد سوراخ های ایجاد شده بستگی به نوع و ابعاد سنگ می باشد.

در سنگ هایی که عرض آن ها چهل سانتی متر و طول بیش از یک متر دارند فاصله هر پیچ از هم حدود ۵۰ سانتی متر است برای سنگ هایی که عرض کمتری دارد این فاصله کوتاه تر می شود. برای اینکه سوراخ های مرتب و مناسبی در نما ها ایجاد شود باید از یک دریل مناسب و قوی استفاده شود که دارای دیمر باشد تا سرعت چرخش با ضربه قابل کنترل باشد تا موجب آسیب زدن یا ترک به سنگر نشود و کیفیت کار بالاتر برود.

مجری پیچ کردن سنگ نما چه تعهداتی به مشتری دارد؟

برای پیچ کردن سنگ نما از جمله تعهداتی که یک مجری پیچ رولپلاک نما به مشتریانش دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در طول کار وجدان کاری داشته باشد و تعهدات کاری را به نحواحسن انجام دهد، وقت شناس باشد و کار را به تعویق نیاندازد و آن را در طی مدت تعیین شده به کارفرما تحویل دهد.

همچنین کار را به افراد ناشناس و غیر متخصص واگذار نکند و توسط افراد شرکت نام برده صورت گیرد. از بهترین پیچ ها در کار استفاده کند و از دریل های مرغوب و حرفه ای و قوی به کار ببرد. هزینه اجرای کار نباید غیر منطقی و خارج از عرف باشد در نهایت اجرا کننده پیچ رولپلاک نما باید کار بدون عیب و نقص تحویل مشتری دهد.

0912 6888569 تماس بگیرید تماس بگیرید