کار در ارتفاع و نماشویی ساختمان

خدمات کار در ارتفاع راپل ، نماشویی و پیچ رولپلاک نما

021 22903297 0912 6888569 دسترسی سریع به تمام نقاط

نماشویی شیشه راهکاری کم هزینه برای درخشش ساختمان

نماشویی شیشه با راپل اگر سالیانه انجام شود زمان و هزینه کمتر متحمل می شوید در واقع از مواد شوینده کمتری استفاده می شود و با نیروی کار کمتری انجام خواهد شد.

نماشویی شیشه

نوشته شده توسط : مدیر سایت چهارشنبه 25 شهریور 1399

اشتراک گذاری :

نماشویی شیشه موضوع این مقاله می باشد در این مقاله ما در مورد نحوه کار و  ابزارهای مختلفی که در این کار استفاده می شوند را شرح می  دهیم، لطفا همراه ما باشید.

نماشویی شیشه چیست؟

نماشویی شیشه برای پاک کردن شیشه ها از جرم و گرد وغبار می باشد آلودگی های که بر روی سطح شیشه می نشیند و  اجازه نمی دهد دید بهتری از پشت شیشه پنجره به فضای بیرونی داشته باشیم.

همچنین تمیز و پاکسازی کردن نمای ساختمان را نماشویی می گویند جنس نمای ساختمان ها می تواند شامل شیشه یا سنگ یا کامپوزیت و غیره باشد که نحوه شستشوی هر کدام با دیگری متفاوت است، در محتواهای قبلی در مورد نماشویی مقاله ای نوشته شده است در صورت داشتن تمایل می توانید آن را نیز مطالعه نمایید.

روش های نماشویی شیشه

نماشویی ساختمان به طور دستی یا با استفاده از ابزارهای مکانیزه و به کار گیری روش‌های مختلف شستشو انجام می شود. تجهیزات نسبتاً جدیدی برای این امر در عملیات های شستشو به کار گرفته می شود نماشویی نقش عمده‌ای در زیبایی و درخشندگی ساختمان شما دارد، از دیدگاه زیبایی شناختی وقتی یک نفر از بیرون به سازه شما نگاه می کند اگر نمای ساختمان تمیز باشد به سادگی روانشناسی های رنگ موجود در ساختمان را می بیند و لذت می برد همچنین تمیز بودن و درخشندگی آن از مجموعه های زیبایی ساختمان شما خواهد بود.

چه عواملی موجب کثیفی نمای ساختمان می شود؟

یک سری عوامل طبیعی و غیرطبیعی دست به دست هم می دهند و موجب رسوب کردن نمای شیشه‌ ای یا آجری یا سنگی ساختمان شما می شود.

چرا برای نماشویی ساختمان هزینه کنیم؟

عواملی مانند باران های اسیدی آلوده یا دود ماشین ها و کارخانجات صنعتی موجود در شهر همگی از این دسته عوامل هستند.
جنس این لایه ها می تواند از اکسید نیتروژن اسید کربنیک و اسید نیتریک و غیره باشد که اگر به موقع از سطح مصالح گندزدایی نشود می‌تواند به عمق مصالح نفوذ کرده و به تدریج و به مرور زمان متریال مصالح را تحت تاثیر خود قرار دهد و رفته رفته موجب خرابی آن ها شود.

شستشوی نمای آپارتمان علاوه بر زدودن آلودگی نقش مهم و اساسی در زیباتر کردن ساختمان و طولانی تر کردن عمر مصالح و مقاومت آن در مقابل زلزله نیز دارد. نماهای مانند شیشه و کامپوزیت علاوه بر زیبایی که به نمای آپارتمان و ساختمان شما می دهد در معماری از انعطاف و زیبایی منحصر به فردی برخوردار است که به دلیل صیقلی بودن آن می تواند آلودگی را به راحتی نمایان سازد، پس بنابراین برای اینکه یک ساختمان زیبا و دلربا داشته باشید باید بعد از حداقل یک فصل بارانی آنها را توسط افراد مجرب شستشو دهید.

مراحل نماشویی و انواع روش شستشو

نماشویی شیشه و کمپوزیت به طور کلی به دو صورت اجرا می شود:

  1. نماشویی توسط طناب و دستگاه واتر جت
  2. نماشویی به صورت دستی

بهتر است نماشویی شیشه در دو مرحله صورت گیرد:

مرحله اول شستشو با استفاده از واتر جت برای از بین بردن گرد وغبار و گل موجود بر سطح شیشه

مرحله دوم شستشوی شیشه بااستفاده از مواد شوینده همراه با طی و ابر مخصوص صورت می گیرد.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر نمای شیشه ای شما به صورت مرتب و سالیانه شستشو شود هزینه های شستشو بسیار پایین می آید.

نماشویی شیشه با استفاده از طناب

در این روش به دلیل مرتفع بودن آپارتمان ها استفاده از داربست امکان پذیر نمی باشد پس بهترین گزینه استفاده از روش طناب و واتر جت است. در روش نماشویی شیشه و ساختمان با استفاده از بالابر تا حداکثر 5 طبقه کافی است و در حالتی انتخاب می شود که کارفرما قصد شستشویی طولانی مدت نمای شیشه ای را دارد، که سرعت عمل آهسته بود و هزنیه زمان آن طولانی تر می شود.

نماشویی شیشه به صورت دستی

در نماشویی شیشه با استفاده از روشهای سنتی دارای معایب بسیار زیادی مانند: کیفیت پایین شستشو، زمان بر بودن آن، نیاز به نیروی انسانی خدماتی زیاد، نبود ایمنی برای افراد و هزینه‌های اضافی خیلی بالا می باشد. در مقابل استفاده از روش های مکانیزه نوین تمام این مشکلات موجود در روش های سنتی را برطرف می کند از این رو بسیاری از مهندسان و صاحبان ساختمان ها استفاده از روش واترجت را بسیار کاربردی می دانند.

استفاده از واتر جت با سرعت بالا و هزینه کم

واترجت ها در کارواش به واسطه استفاده از پاشش پرفشار آب در نظافت و شستشوی لایه های عمیق که دسترسی به آنها غیر ممکن است بسیار کاربرد داشته و کار با سرعت زیادی روبه اتمام می شود. این دستگاه با سرعت بالا تمامی آلاینده های عمیق و چسبیده به سطوح را پاک می کند و از این رو کاربرد زیادی در امر نظافتی سنگین دارد، هر چه میزان سرعت آب خروجی این دستگاه زیاد باشد تاثیر مستقیمی در افزایش توان دستگاه در نظافت لایه های عمیق و رسوبی دارد از این رو انتخاب دستگاه واترجت با فشار و سرعت مناسب آب نقش مهمی در زمان و کیفیت عملیات شستشو دارد.

دستگاه فشار آب قابل تنظیم است و انتخاب فشار کاری مناسب با نوع سطوح و عملیات نظافتی توسط کاربر آن بخش تنظیم می شود از این رو نقش مهمی در صرفه جویی برق و آب ایفا می کند، برای شستشوی شیشه و کامپوزیت با استفاده از طناب علاوه بر ابزار عمومی کار در ارتفاعات مانند هارنس و ابزار فرود طناب نیاز است و مرحله اول باید از دستگاه واترجت استفاده کرد که دارای یک ورودی آب پمپ قوی و یک خروجی می باشد.

هزینه نماشویی و شستشوی شیشه نما

هزینه های نماشویی شیشه ساختمان بستگی به مساحت کل شیشه های ساختمان، ارتفاع ساختمان و آپارتمان و همچنین مقدار کثیفی و ماندگار عناصر آلاینده بر سطح آن، نوع متریال و جنس نما، در دسترس بودن آب و برق برای انجام پروژه، میزان عمر نما دارد.

وسایل مورد استفاده در نماشویی شیشه ای

کرباس و پارچه استری

یکی از روش های قدیمی پاک کردن شیشه و تمیز کردن آن توسط دستمال خیس و نم دار و پاک کردن آن توسط یک کرباس نسبتا نرم است. کرباس نوعی پارچه است که دارای بافت درشت است که جنس آن از پنبه، کنف یا کتان می باشد.

ابر خیس و تی لاستیکی

در این روش با پارچه یا ابر که با محلول رقیق آب و مواد شوینده مخصوص کاملا خیس شده است را شسته، بلافاصله آب کثیف باقی مانده را با یک تی لاستیکی که مجهز به تیغه های لاستیکی مخصوصی هستند از روی شیشه پاک می کنند.
در این روش، مواد شیمیایی محلول طیف وسیعی از صابون‌ها، مایع ظرفشویی، شیشه پاک کن‌های خانگی، یا تری سیدم فسفات و نمک را شامل می‌شود. اضافه کردن ضدیخ برای جلوگیری از یخ زدگی محلول روی شیشه‌ها در زمستان کاربرد دارد. در مناطق گرم ایران، این مشکل به واسطه تبخیر آب روی شیشه یا کامپوزیت نما، قبل جمع کردن آن با تی بسیار معمول است.

برس پاشش آب خالص

در این تکنیک از نوع های مختلف تیرک‌های تلسکوپی در انتهای فوقانی به یک برس مخصوص با قابلیت پاشش آب مجهز می شود. آب خالص مورد استفاده می‌تواند از مخزن یک وسیله نقلیه تأمین شده و با استفاده از تکنیک های معمول فیلتراسون در محل پروژه تولید شود. با پاشش آب خالص بر روی سطح شیشه و در موضع سایش برس، کثیفی و غبار از روی سطح شیشه شسته می‌شود.

در هنگام تمیز کردن شیشه و پنجره به این هشدار ها توجه کنید

  1. زمانی که آفتاب به شیشه ها می تابد شروع به تمیز کردن شیشه نکنید چون سریع خشک می شود و خطوطی را روی شیشه جا می گذراد.
  2. استفاده از روزنامه و شوینده، شیشه ها را براق می کند.
  3. برای شیشه های خارج از منزل از شوینده های قوی استفاده کنید زیرا این قسمت از شیشه ها بسیار در معرض آلودگی هستند و هرگز شوینده را با هم مخلوط نکنید.
0912 6888569 تماس بگیرید تماس بگیرید